ZADARMO poštovné. Doprava ZDARMA už od 100 €

Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky (VOP) spoločnosti SPAEZ plus spol. s r.o.


Čl. I. Základné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sú vydané prevádzkovateľom internetového obchodu (e-shopu) www.spaezplus.sk :
  • SPAEZ plus spol. s r.o.
  • IČO: 36634204
  • DIČ: 2021939161
  • IČ DPH: SK 2021939161       
  • so sídlom: Zvolenská cesta 2612/24, 974 05 Banská Bystrica
  • Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu v Banskej Bystrici, oddiel: Sro, vložka č.:10040/S
  • email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
  • telefón: +421 911 806 614
  • www.spaezplus.sk

2.Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť SPAEZ plus spol. s r.o., so sídlom Zvolenská cesta 2612/24, Banská Bystrica 974 05, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu v Banskej Bystrici, oddiel: Sro, vložka č.10040/S ako predávajúci (ďalej len „predávajúci"), a na strane druhej je kupujúci (ďalej len „kupujúci") prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetovej adrese www.spaezplus.sk (ďalej je „internetový obchod“).
3. Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
5. Podnikateľom sa rozumie: a) osoba zapísaná v obchodnom registri, b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, d) osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu. e)podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.
6. Predávajúcim je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet.
7. Tovarom sú všetky produkty označené platnou predajnou cenou a zverejnené na webovej stránke www.spaezplus.sk .
8. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov ako aj s ostatnými súvisiacimi právnymi predpismi.
9. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami          zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi.
10. Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.

  1. Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok a Zásady ochrany osobných údajov v internetovom obchode a pri práci s osobnými údajmi.
    12. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou tovarov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

13.Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

 

Čl. II. Informácie o tovare a cenách

  1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu. Všetky ceny sú zmluvné. V internetovom obchode sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvedené na stránke v časti Doprava a platba a v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby kupujúceho.
    2. Akciové ceny platia len do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo len po dobu časovo určenú.
    3. Pôvodná predajná cena znamená platnú cenu za tovar alebo službu, za ktorú predmetný tovar/službu predávajúci ponúkal bez zohľadnenia možných bonusov a iných zľavových akcií na prevádzkovanom e-shope, alebo cenu nezáväzne doporučenú výrobcom či distribútorom, pričom bude zobrazená vždy len tá z cien, ktorá lepšie reflektuje cenovú hladinu daného výrobku na trhu.

4.Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.

 

Čl. III. Zákaznícky účet

  1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
  2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
  3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
  4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
  5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
  6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.

 

Čl. IV. Objednávka

  1. Objednávka vzniká výberom tovarov kupujúcim v e-shope, vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a potvrdením procesu objednávania. Pre účely vybavenia objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar.
    2. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa.
  2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:

- prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode

- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie
4. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a so všeobecnými obchodnými podmienkami a berie na vedomie, že odoslaná objednávka sa stáva pre kupujúceho záväznou.
5. Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia a zaevidovania objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením o kúpe tovaru.
6. Kupujúci je si vedomí, že odoslaním objednávky sa zaväzuje k prevzatiu objednaného tovaru a k zaplateniu kúpnej ceny.
7. Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásiť objednávku za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo
ku zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupe bude kupujúci bezodkladne informovaný.

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo kontaktovať kupujúceho z dôvodu upresnenia doby a spôsobu dodania objednávky, obsahu objednávky (špecifikácia tovaru, množstvo tovaru), ceny tovaru.
  2. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.

 

Čl. V. Storno objednávky kupujúcim

  1. Spotrebiteľ vypĺňa a odosiela objednávkový formulár predávajúcemu s vedomím svojej povinnosti prevziať objednaný a následne doručený tovar.
    2. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením a kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie produktu, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
    3. Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa prevzatia produktu.
    4. Predávajúci uplatní právo na úhradu škody hlavne v prípade nákupu produktu “na objednávku”, ktorý bolo nutné na želanie kupujúceho zaobstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zaistením produktu došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov. Storno poplatok môže byť do výšky zaobstarávacích nákladov produktu.
  2. Spotrebiteľ môže objednávku stornovať zaslaním žiadosti na emailovú adresu Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
    6. O stornovaní objednávky bude spotrebiteľ predávajúcim preukázateľne informovaný na základe informácií uvedených v objednávke.

 

 Čl. VI. Stornovanie objednávky predávajúcim

  1. Dôvodom pre uplatnenie práva predávajúceho k stornovaniu objednávky sú prípady kedy nemôže splniť svoje povinnosti v lehote do 1 mesiaca od doručenia objednávky z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ objednaného tovaru prerušil výrobu, alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z doručenej objednávky a nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho.
    2. Predávajúci má právo stornovať objednávku aj v prípade, kedy nemôže kupujúceho telefonicky zastihnúť, alebo ten nereaguje na emailové výzvy predávajúceho.
    3. V prípade, ak kupujúci neprevezme objednaný tovar do 14 dní odo dňa, keď bol kupujúcemu dostupný, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní tovaru tretej osobe predávajúci vráti kupujúcemu, ak mu kupujúci za tovar vopred zaplatil, zaplatenú sumu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim, do 3 pracovných dní od doručenia písomného odstúpenia od zmluvy.

 

Čl. VII. Náhrada škody pri neprevzatí tovaru

  1. Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. III odsek 5, podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar. 
  2. Pri určovaní výšky náhrady škody predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk. 
  3. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti. 

 

Čl. VIII. Kúpna zmluva

  1. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslanie záväznej objednávky kupujúcim a jej prijatie predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email. V informačnom emaily kupujúci nájde taktiež odkaz na aktuálne znenie VOP, ktorých súčasťou je aj reklamačný poriadok predávajúceho a Zásady ochrany osobných údajov v internetovom obchode a pri práci s osobnými údajmi.
    2. Za prípadné chyby pri prenesení dát predávajúci nenesie zodpovednosť. Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Kupujúcemu je odoslaný originál faktúry v elektronickej forme.
    3. Na základe žiadosti kupujúceho, predávajúci odošle faktúru v listinnej forme.
    4. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu kúpnej zmluvy sú zrejmé z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť.
    5. Ak sú kupujúcim objednávané služby, tak týmto vyslovuje súhlas s tým, aby mu boli poskytnuté pred uplynutím zákonnej lehoty pre odstúpenie.
    6. Uzavretá kúpna zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.

 

Čl. IX. Prevod vlastníckeho práva

  1. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje odovzdať kupujúcemu vec, ktorá je predmetom kúpy a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo, a kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
    2. Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v ujednanom množstve, akosti a prevedení.
    3. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Rovnako sa toto pravidlo použije v prípade zakúpenia služby.
    4. Predávajúci kupujúcemu odovzdá vec, i doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k veci v súlade so zmluvou.
    5. Ak nie je ujedané, ako má byť vec zabalená, predávajúci vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci vec pre prepravu.
    6. S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si predávajúci vyhradzuje právo dodať tovar kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar za celkovú hodnotu presahujúcu 500,- Euro vrátane DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Bezodkladne ako kupujúci uhradí celkovú kúpnu
    cenu zakúpeného tovaru, predávajúci urobí expedíciu v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávke.

 

Čl. X. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim

  1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon") právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru alebo uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
    2. Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu tovaru spotrebiteľovi, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
    3. Predávajúci vráti spotrebiteľovi platby na spotrebiteľom oznámený bankový účet. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby.
    4. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
    5. Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
    6. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar spolu s vyplneným formulárom pre odstúpenie od zmluvy späť na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar nezasielajte na dobierku z dôvodu, že, takto odoslaný tovar nebude predávajúcim prevzatý.
    7. Zaslaný tovar odporúčame vrátiť v kompletnom balení, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.
  2. Odporúčame aby si spotrebitelia vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku.
    9. Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
    10. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností
    a funkčnosti tovaru.
    11. V prípade, že bude tovar vrátený nekompletný či poškodený, môže predávajúci požadovať od spotrebiteľa čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru (v súlade s §10 ods. 4) Zákona.
    12. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne.
    13. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) Zákona.
    14. Formulár pre odstúpenie od zmluvy TU

 

Čl. XI. Dodacie podmienky

  1. Predávajúci je povinný do 30 dní odo dňa doručenia objednávky odoslať kupujúcemu objednaný tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
    2. Ak je tovar skladom, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
    3. Fakturačné údaje kupujúceho je možné meniť spätne po odoslaní objednávky len po dohode s predávajúcim.
    4. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a časť z nich nie je skladom, kupujúci bude informovaný o možnosti plnenia objednávky postupným dodaním tovarov formou
    čiastočných dodávok.
  2. V prípade, že je pri tovare uvedené “na objednávku” alebo “na otázku”, je potrebné prostredníctvom e-mailového alebo telefonického spojenia kontaktovať predávajúceho a doba dodania je upresnená individuálne.
    6. Spolu s tovarom je kupujúcemu zasielaný návod ako i ostatné dokumenty k tovaru od výrobcu.
    7. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
    8. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom: a) kuriérskej spoločnosti alebo b) výdajného miesta Packety.

 

Čl. XII. Platobné podmienky

  1. Doprava zásielky s tovarom, resp. tovarmi v hodnote do 100,- € s DPH je kupujúcemu účtovaná.
    2. Pri objednávke tovaru je kupujúci vopred informovaný o cene za doručenie objednaného tovaru, podľa konkrétneho zvoleného výberu spôsobu doručenia kupujúcim.
    3. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi: a) platba na dobierku (platíte v hotovosti alebo platobnou kartou priamo kuriérovi pri preberaní tovaru), b) v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na výdajni zásielok
    4. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inej ako vyššie uvedenej cene dopravného.
    5. Predávajúci môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručiť dodatočne, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke.
    6. Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.

  

Čl. XIII. Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
    2. Kupujúci je povinný: a) prevziať objednaný tovar, b) zaplatiť za tovar dohodnutú cenu predávajúcemu, c) prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
    3. Predávajúci je povinný: a) dodať kupujúcemu tovar v požadovanej akosti, množstve a v dohodnutej cene, b) spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať kupujúcemu všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, návod na obsluhu.
    4. V prípade vyzdvihnutia objednávky, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, môže predávajúci požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Ak je kupujúcim právnická osoba, výdaj tovaru alebo preplatenie dobropisu budú umožnené iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov má predávajúci právo odmietnuť tovar vydať.
    5. Kupujúci je povinný, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, poškodenie obalu) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od
    prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou predávajúcemu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

Čl. XIV. Záručné podmienky

  1. Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad, ktorý môže byť aj v elektronickej podobe.

 

Čl. XV. Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny VOP alebo reklamačných podmienok sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých VOP, ktoré boli platné v čase odoslania objednávky kupujúcim a prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
    2. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený s VOP, vrátane reklamačných podmienok a Zásadami ochrany osobných údajov v internetovom obchode a pri práci s osobnými údajmi.
  2. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
    4. Tieto VOP a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim a sú tiež zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
    5. Tieto VOP sú platné a účinné od 01.11.2023 a rušia predchádzajúce znenia VOP.
    6. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
    7. Prípadné spory medzi predávajúcim a spotrebiteľom je možné riešiť mimosúdnou cestou. V takomto prípade spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (§ 3 ods.2, písm. a/ zákona č. 391/2015 Z.z.o alternatívnom riešení sporov).
    8. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh") subjektu alternatívneho riešenia sporov ak predávajúci na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Odkaz na platformu riešenia spotrebiteľských sporov on-line je http://ec.europa.eu/consumers/odr/ alebo priamo na webovej stránke MH SR http://www.mhsr.sk/.
    9. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že prípadné spory vyplývajúce z ich zmluvného vzťahu budú prednostne riešiť dohodou. V prípade, že nedôjde k dohode, pre všetky spory vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim je rozhodovacia právomoc daná príslušnému všeobecnému súdu v zmysle § 84 a nasl. zákona č. 99/1963 Zb., v platnom znení (Občiansky súdny poriadok).

Orgán dozoru: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica Tel.: 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73 

 

Reklamačný poriadok


  1. Reklamovať je možné len výrobok, ktorý bol zakúpený v spoločnosti SPAEZ plus spol. s r.o., Zvolenská cesta 2612/24, 974 05 Banská Bystrica.
    2. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), na všetky nové výrobky sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri výrobku uvedené inak a postupuje sa v zmysle zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
    3. Ak ide o použitú vec (napr. vystavené a predvádzané výrobky), o ktorej je spotrebiteľ vopred informovaný, záručná doba je 12 mesiacov.
    4. Ak kupujúci je podnikateľ, postupuje sa v zmysle ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a záručná doba je 12 mesiacov.
    5. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia výrobku od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho, ak si výrobok preberá kupujúci osobne, v deň jeho prevzatia.
    6. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
    7. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vady spôsobené nasledovným užívaním: a) ak k vade došlo mechanickým poškodením výrobku na strane kupujúceho, b) nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, c) zanedbaním starostlivosti o výrobok a údržby výrobku, d) používaním výrobku v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
    8. Zodpovednosť predávajúceho sa nevzťahuje ani na bežné opotrebenie výrobku (alebo jeho časti) spôsobené používaním výrobku. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za
    vadu.
    9. Reklamovaný výrobok je potrebné doručiť na adresu predávajúceho uvedenú nižšie (nie na dobierku). Výrobok je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu výrobku. Odporúčame výrobok zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K výrobku je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a opis reklamovanej vady. Reklamáciu je teda možné uplatniť prostriedkami diaľkovej komunikácie, alebo osobne.
    10. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie výrobku. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň doručenia reklamovaného výrobku predávajúcemu na reklamačné konanie a jej následným zaevidovaním v evidencii reklamácií.
    11. Ak nie je možné potvrdenie o prijatí reklamácie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude spotrebiteľovi zaslané písomne.
    12. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické ohodnotenie tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
    13. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, reklamácia môže byť vybavená zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Spotrebiteľovi bude poskytnutá kópia odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
    14. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a reklamácia bola vybavená zamietnutím, v doklade o vybavení reklamácie bude uvedená informácia, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak bude výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
    15. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie: a) Pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto opravy vady výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby.
    b) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu veci, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. c) Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie
    16. Nepoškodenie výrobku, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní výrobku. Nakoľko výrobok sa pri preprave môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť výrobok a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený. Ak to nieje možné v prítomnosti prepravcu, odporúčame to urobiť do 12 hodín, vzhľadom na to, že po uplynutí 24 hodín, prepravca zamieta všetky reklamácie poškodenia, chýbajúcej časti, nekompletnej zásielky, poškodenie zabalených častí tovaru, alebo tovaru v celku.
    17. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok uverejnených na webovej stránke www.spaezplus.sk a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek zmeniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
  2. Adresa na zasielanie reklamovaného tovaru a písomností súvisiacich s reklamáciou tovaru: SPAEZ plus spol. s r.o., Zvolenská cesta 2612/24, 974 05 Banská Bystrica.
    19. Reklamačný formulár TU.

 

 

Zásady ochrany osobných údajov v internetovom obchode

a pri práci s osobnými údajmi

Tento dokument opisuje spôsob a účel spracovania osobných údajov prevádzkovateľa a tiež poskytuje akékoľvek ďalšie zákonom požadované informácie, vrátane informácií o právach dotknutej osoby a o tom, ako ich uplatňovať.

Zákon č. 18/2018 Z. z. Zákon o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov ako aj Nariadenie (EÚ) 2016/679  o ochrane osobných údajov (ďalej len ako „Nariadenie“) prestavuje právny predpis o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a chráni základné práva a slobody fyzických osôb, najmä vo vzťahu k právu na ochranu osobných údajov.

Podľa Článku 4 (1) Nariadenia pojem „osobné údaje“ znamená akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby (ďalej len ako „dotknutá osoba“).

„Spracúvanie“ je operácia alebo súbor operácií s osobnými údajmi alebo súbormi osobných údajov, či sa vykonávajú automatizovanými alebo neautomatizovanými prostriedkami, ako sú získavanie, zaznamenávanie, usporadúvanie, štruktúrovanie, uchovávanie, prepracúvanie alebo zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, využívanie, poskytovanie prenosom, šírením alebo poskytovanie iným spôsobom, preskupovanie alebo kombinovanie, obmedzenie, vymazanie alebo likvidácia (Článok 4(2) Nariadenia).

Podľa Článku 12 a nasl. Nariadenia, dotknutej osobe musia byť tiež poskytnuté príslušné informácie o spracovateľských činnostiach prevádzkovateľa a o právach dotknutej osoby.

 

ÚDAJE O PREVÁDZKOVATEĽOVI

  • Obchodné meno:        SPAEZ plus spol. s r.o.
  • Sídlo:                           Zvolenská cesta 2612/24, 974 05 Banská Bystrica
  • IČO:                            36634204
  • DIČ:                             2021939161

 

Na riadne spracúvanie osobných údajov dohliada poverená osoba, kontaktné údaje:

e-mail:                         Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

korešpondenčná adresa: adresa sídla spoločnosti

Tieto informácie sú účinné od 1.9.2023, pričom prevádzkovateľ je oprávnený ich aktualizovať.   

 

DEFINÍCIE POJMOV

GDPR – Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov zo dňa 27. apríla 2016.

Dotknutá osoba – každá osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané.

E-shop – webová aplikácia s ponukou tovarov a služieb, ktoré je možné objednať.

Obchod – prevádzkareň predávajúceho v ktorom je možné nakúpiť tovar alebo služby.

Osobné údaje – akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej fyzickej osoby alebo identifikovateľnej fyzickej osoby.

Prevádzkovateľ – je fyzická alebo právnická osoba, ktorá určila spôsob a vymedzila účel spracúvania osobných údajov.

 

NA AKOM ZÁKLADE MÔŽEME SPRACOVÁVAŤ VAŠE OSOBNE ÚDAJE 

Spracúvanie je zákonné, iba vtedy a iba v takom rozsahu, keď je splnená najmenej jedna z týchto podmienok:

  • Dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov na jeden alebo viaceré konkrétne účely.
  • Spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo aby sa na základe žiadosti dotknutej osoby vykonali opatrenia pred uzatvorením zmluvy.
  • Spracúvanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej
  • Spracúvanie je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov, ktoré sleduje prevádzkovateľ alebo tretia strana, s výnimkou prípadov, keď nad takýmito záujmami prevažujú záujmy alebo základné práva a slobody dotknutej osoby, ktoré si vyžadujú ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobou dieťa.

 

ZÁSADY SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV V NAŠOM INTERNETOVOM OBCHODE

Dodržiavanie zásad spracúvania osobných údajov zákazníkov podľa čl. 5 Nariadenia.

  • Zákonnosť spracovania – každé spracovanie musí byt zákonné, teda disponujeme primeraným právnym základom.
  • Minimalizácia spracovania OU (nevyhnutnosť) – len nevyhnutnom rozsahu spracúvame vaše osobne údaje vo vzťahu k účelu. Vždy zvážime rozsah spracovania osobných údajov.
  • Minimalizácia uchovávania osobných údajov (likvidácia) – uchovávame vo forme, ktorá umožňuje identifikáciu DO, kým je to potrebne na účely. Vaše osobne údaje sú dôkladné zlikvidovane po splnení účelu spracovania.
  • Integrita a dôvernosť (bezpečnosť) – prevádzkovateľ prijal technické, organizačne a personálne opatrenia pred stratou, zničením, poškodením OU.

 

ČO V PRÍPADE NEPOSKYTNUTIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Prevádzkovateľ, ktorý určuje podmienky a spôsob spracúvania osobných údajov nebude od dotknutej osoby požadovať žiadne osobné údaje, ktoré (po dôslednom zvážení a posúdení právneho základu) nie sú absolútne nevyhnutné. Preto v prípade, ak sú spracúvané osobné údaje dotknutých osôb:

  • na základe zákonnej povinnosti (čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR) je dotknutá osoba povinná osobné údaje prevádzkovateľovi poskytnúť. Ak aj napriek tomu dotknutá osoba neposkytne svoje osobné údaje, prevádzkovateľ si nebude môcť splniť svoje povinnosti vyplývajúce z osobitných právnych predpisov a dotknutá osoba sa (môže) dopustiť porušenia ustanovení predmetného právneho predpisu, čo môže spôsobiť odmietnutie poskytnutia služby alebo predaja tovaru.
  • na základe zmluvy s dotknutou osobou (čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR), je poskytnutie osobných údajov zmluvnou požiadavkou. Ak dotknutá osoba neposkytne svoje osobné údaje, nebude môcť s ňou prevádzkovateľ uzatvoriť zmluvný vzťah alebo na základe jej žiadosti nebude môcť vykonať opatrenia pred uzatvorením zmluvy.
  • na základe súhlasu so spracúvaním osobných údajov, ktorý udelila dotknutá osoba (čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia GDPR), je poskytnutie osobných údajov dobrovoľné a je to prejavom slobodnej vôle dotknutej osoby. Ak dotknutá osoba neposkytne svoje osobné údaje, prevádzkovateľovi nebude oprávnený spracúvať údaje na účely vymedzené v konkrétnom súhlase, čím môže byť zamedzené poskytnúť dotknutej osobe súhlasom popísané aktivity alebo činnosti. (Udelený súhlas je dotknutá osoba oprávnená kedykoľvek odvolať.)
  • na základe oprávnených záujmov prevádzkovateľa, alebo oprávnených záujmov tretej strany (čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR), sú osobné údaje dotknutých osôb spracúvané aj bez ich predchádzajúceho súhlasu. Dotknuté osoby musia byť vopred informované o oprávnených záujmoch prevádzkovateľa. Dotknuté osoby majú právo namietať voči spracúvaniu. (Dotknutá osoba má právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, ktoré je vykonávané na základe oprávnených záujmov Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ, ktorému bola adresovaná námietka dotknutej osoby nebude ďalej spracúvať osobné údaje, pokiaľ nepreukáže nevyhnutné oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažujú nad záujmami, právami a slobodami dotknutej osoby, alebo dôvody na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.)

 

VAŠE OSOBNE ÚDAJE ZÍSKAVAME

Svoje osobné údaje nám poskytnete najčastejšie:

  • Získavame primárne priamo od Vás, napríklad z komunikácie s Vami prostredníctvom kontaktného formuláru na našej webstránke, vytvorenie konta zákazníka v našom e shope.
  • V prípade ak ste v postavení nášho zákazníka, resp. Záujemcu o náš tovar alebo služby.
  • Za účelom zlepšenia našich služieb, personalizácie a aj marketingu využívame cookies a podobné nástroje. Viac informácií nájdete v časti Cookies.

 

AKÝ JE ÚČEL SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV, PRÁVNY ZÁKLAD SPRACOVATEĽSKEJ ČINNOSTI, NA AKÚ DOBU MÁME ULOŽENÉ VAŠE OSOBNÉ ÚDAJE

Prevádzkovateľ spracúva Vaše osobné údaje nasledovným spôsobom na nasledovné účely:

 

Názov spracovateľskej operácie

Účel spracúvania osobných údajov

Kategória osobných údajov

Právny titul spracúvania

Doba uloženia údajov

Ďalší príjemcovia

Spracovanie osobných údajov na základe objednávky v e-shope

dodanie tovaru alebo poskytnutie služieb

meno, priezvisko, titul, dodacia adresa, fakturačná adresa, e-mail, telefón

zmluvný vzťah – plnenie zmluvy

do ukončenia doby počas ktorej je možné reklamovať tovar, t.j. dva roky

prepravné spoločnosti zabezpečujúce dopravu tovaru

Vystavovanie faktúr a ich archivácia

zákonom stanovená evidencia

meno, priezvisko, titul, dodacia adresa, fakturačná adresa, e-mail, telefón

povinnosť v zmysle platnej právnej úpravy

10 rokov

daňový úrad, obecné a mestské úrady, Slovenská pošta, iný oprávnený subjekt

Registrácia zákazníckeho účtu

evidencia osobných údajov klienta pre ďalšie objednávky, ktoré je takto rýchlejšie možno uskutočniť

meno, priezvisko, titul, dodacia adresa, fakturačná adresa, e-mail, telefón

súhlas dotknutej osoby s registráciou

10 rokov

údaje nie sú ďalej poskytované

Zasielanie noviniek e-mailom

zasielanie obchodných oznámení e-mailom

e-mail

súhlas dotknutej osoby

5 rokov, resp. do odvolania súhlasu

údaje nie sú ďalej poskytované

Evidencia obchodných partnerov

informácie o obchodných partneroch spoločnosti

meno, priezvisko, e-mail, telefón

oprávnený záujem prevádzkovateľa osoby

uchovávať vo forme, ktorá umožňuje identifikáciu DO, kým je to potrebne na účely obchodnej transakcie

zmluvné strany, partneri pri realizácii projektových činností, orgány štátnej správy, verejnej moci

Sprava registratúry

je zabezpečovanie evidovania, tvorby, ukladania, ochrany registratúrnych záznamov, prístupu k nim a zabezpečovanie ich vyraďovania

bežné osobné údaje

zákonná povinnosť prevádzkovateľa

10 rokov po ukončení evidencie

ministerstvo vnútra SR, iný oprávnený subjekt

Evidencia reklamácií

informácie o uplatnení reklamácie a jej vybavení

titul, meno, priezvisko, adresa, IBAN, telefón, e-mail

zákonná povinnosť prevádzkovateľa

5 rokov

orgánom obchodnej inšpekcie v rámci ochrany spotrebiteľa

Evidencia práv dotknutých osôb

vybavovanie žiadostí fyzických osôb smerujúcich k uplatňovaniu ich práv

titul, meno, priezvisko, adresa a iné osobné údaje, ku ktorým sa vzťahuje uplatňované právo dotknutej osoby

zákonná povinnosť prevádzkovateľa

5 rokov odo dňa vybavenia žiadosti

orgány štátnej správy, verejnej moci a verejnej správy podľa príslušných právnych predpisov

Vybavovanie sťažnosti dotknutých osôb  

učelom  spracúvania je podanie fyzickej alebo právnickej osoby, ktorým sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov o ktorých sa domnieva, že boli porušené

bežné osobné údaje, ďalšie údaje nevyhnutné na preverenie podnetu

zákonná povinnosť prevádzkovateľa

5 rokov po ukončení alebo zániku povinnosti

orgány štátnej správy, verejnej moci a verejnej správy podľa príslušných právnych predpisov

Evidencia odstúpení od zmluvy

informácie o uplatnení odstúpenia od zmluvy a jej vybavení

titul, meno, priezvisko, adresa, IBAN, telefón, e-mail

plnenie predzmluvných vzťahov

3 roky

v prípade kontroly SOI

Vybavovanie otázok zákazníkov

poskytovanie informácií klientom

titul, meno, priezvisko, e-mail, telefón

plnenie predzmluvných vzťahov

1 mesiac

údaje nie sú ďalej poskytované

           
           

Segmentácia

na základe toho, čo zákazník v e-shope nakúpi, sú zákazníkovi prevádzkovateľom e-shopu zasielané newslettre s informáciami o podobnom tovare, aký zákazník v e-shope nakupuje

titul, meno, priezvisko, e-mail, telefón

oprávnený záujem prevádzkovateľa

6 mesiacov

údaje nie sú ďalej poskytované

Upselling

na základe obsahu zákazníkovho košíku/prípadne na základe tovaru, ktorý už v danom e-shope nakúpil predtým, sa zákazníkovi pri dokončovaní jeho objednávky (v jej platobnom procese) zobrazí obchodníkom odporúčaný tovar k ďalšiemu nákupu

titul, meno, priezvisko, e-mail, telefón

oprávnený záujem prevádzkovateľa

6 mesiacov

údaje nie sú ďalej poskytované

Reaktivácia

registrovaný zákazník dlhšie nevyvíja v e-shope aktivitu; prevádzkovateľ e-shopu mu so zámerom motivovať ho k ďalšiemu nákupu zašle kód so zľavou na ďalší nákup

titul, meno, priezvisko, e-mail, telefón

oprávnený záujem prevádzkovateľa

6 mesiacov

údaje nie sú ďalej poskytované

Marketing e shopu

podpora predaja,  marketingové ponuky,  newsletter, informácie o produktoch a novinkách

meno, priezvisko, titul, trvalé bydlisko, e-mail, telefón

súhlas dotknutej osoby

vaše osobné údaje budeme na tento účel spracúvať po dobu kým nezrušíte svoju účasť v marketingovom zozname alebo sa odhlásite zo zasielania správ na účely priameho marketingu (newsletter).

prepravné spoločnosti zabezpečujúce dopravu tovaru

Všetky osobné údaje, ktoré získavame žiadame výhradne od vás, nie od iných zdrojov.

KTO SÚ PRÍJEMCOVIA VAŠICH OSOBNÝCH ÚDAJOV

Kategória príjemcov: orgány štátnej a verejnej správy, samosprávy, správca webovej stránky prevádzkovateľa, audítor, advokát, sprostredkovatelia (účtovnú agendu), spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológii, poskytovatelia informačných služieb v odôvodnených prípadoch súdy a orgány činné v trestnom konaní.

KURIÉRSKE A DORUČOVATEĽSKÉ SPOLOČNOSTI

Prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje, za účelom dodania tovaru zákazníkovi, aj tretím stranám, a to v tomto rozsahu: titul, meno, priezvisko, adresa (ulica, číslo, smerové číslo, mesto), telefonický kontakt.  Za tretie strany sa považujú kuriérske a doručovateľské spoločnosti, a to jednak tie, ktoré poskytujú svoje služby na základe osobitného zákona (napr. zákon č. 324/2011 Z.z. o poštových službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o poštových službách“) a tiež tie, ktoré sa týmto alebo iným osobitným zákonom neriadia. V oboch prípadoch však ide o subjekty, ktoré vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť dodajú zákazníkovi tovar objednaný v e-shope. Na spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby (zákazníka e-shopu) na účel dodania tovaru alebo služby prostredníctvom vybraného doručovateľa nie je potrebný dodatočný samostatný súhlas so spracúvaním osobných údajov. 

Kuriér poskytujúci služby podľa zákona č. 324/2011 Z. z. spracúva osobné údaje spotrebiteľa na základe:

  • plnenie zmluvy podľa §13 ods. 1 písm. b) zák. 18/2018 Z.z.
  • alebo účel oprávnených záujmov podľa §13 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z

Kuriér neposkytujúci služby podľa zákona č. 324/2011 Z. z. spracúva osobné údaje spotrebiteľa na základe:

  • plnenie zmluvy podľa §13 ods. 1 písm. b) zák. 18/2018 Z.z.
  • alebo účel oprávnených záujmov podľa §13 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z

 

SÚBORY „COOKIES“ NA NAŠEJ WEBOVEJ STRÁNKE

O návštevníkoch a používateľoch našej internetovej stránky sme oprávnení zhromažďovať a iným spôsobom spracúvať údaje prostredníctvom nástrojov slúžiacich na automatizované zhromažďovanie údajov, najmä súborov cookies, protokolov a iných bežne používaných nástrojov na získavanie informácií prostredníctvom internetovej stránky.

Pod pojmom cookie je možné predstaviť si malé množstvo údajov, ktoré sú ako súbor odoslané do vášho počítača (tabletu, smartfónu) z internetovej stránky, ktorú práve navštevujete. V počítači sa súbor údajov uloží a pri každej ďalšej návšteve rovnakej webovej stránky odošle počítač informáciu nášmu serveru.

Väčšina internetových stránok, vrátane tej našej, využíva cookies. Zmyslom cookies je uľahčiť a spríjemniť vám používanie našej internetovej stránky. Súbor cookie totiž umožní webovej stránke rozpoznať, či ste ju už v minulosti navštívili a o ktorú sekciu ste mali záujem. Zároveň sú to práve cookies, vďaka ktorým si môžete uložiť svoje užívateľské nastavenia ako rozpoznanie jazyka či zapamätanie vášho prihlasovacieho mena. Pomocou cookies uchovávame údaje, ktoré nespájame s vašou osobou a prostredníctvom získaných údajov nerealizujeme identifikáciu zákazníka. Použitie súborov cookies nie je pre vás nebezpečné, cookies nemôžu prenášať vírusy ani čítať údaje z harddisku zariadenia.

Tento postup vyplýva z § 109 ods. 8 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách.

Používanie cookies a ich povolenie vo webovom prehliadači je na slobodnej vôli každého používateľa webovej stránky. Súbory cookies môžete slobodne vymazať alebo vopred nastaviť váš internetový prehliadač tak, aby prijímanie súborov cookies buď odmietal, alebo vás upozorňoval, keď sa server snaží zaslať vám cookie. Potom sa však môže stať, že webové stránky, ktoré sú na podpore cookies závislé, nebudú fungovať tak, ako by ste si predstavovali, alebo že časti stránok pre vás nebudú dostupné.Využívame trvalé súbory cookies, ktoré nám pomáhajú identifikovať vaše zariadenie pri opätovnej návšteve Internetových stránok a umožňujú tak poskytovať služby v súlade s vašimi očakávaniami.

 

ODHLÁSENIE ZO ZASIELANIA NEWSLETTEROV A OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ 

E-maily s inšpiráciou, článkami či produktovými informáciami a službami Vám zasielame ak ste náš zákazník na základe nášho oprávneného záujmu. Ak zákazníkom ešte nie ste, posielame Vám e-maily len na základe Vášho súhlasu. V oboch prípadoch môžete ukončiť odber našich e-mailov kliknutím na odhlasovací odkaz v každej zaslanej e-mailovej správe.

 

ZVEREJNENIE OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje nebudú zverejnené.

 

PRENOS OSOBNÝCH ÚDAJOV DO TRETÍCH KRAJÍN A AUTOMATIZOVANÉ INDIVIDUÁLNE ROZHODOVANIE

Prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo do medzinárodnej organizácie sa neuskutočňuje. Osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

MLČANLIVOSŤ

Dovoľujeme si vás uistiť, že naši zamestnanci i spolupracovníci, ktorí budú spracovávať vaše osobné údaje, sú povinní zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch. Táto mlčanlivosť pritom trvá i po skončení záväzkových vzťahov s nami.

 

ZABEZPEČENIE OSOBNÝCH ÚDAJOV

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí. Aby sme zamedzili neoprávnenému prístupu a zneužitiu vašich osobných údajov, zaviedli sme primerané opatrenia ako technického, tak organizačného rázu. Veľmi nám záleží na ochrane vašich osobných údajov. Preto nielen pravidelne kontrolujeme ich zabezpečenie, ale ich ochranu priebežne zdokonaľujeme. Snažíme sa používať také bezpečnostné opatrenia, ktoré s ohľadom na aktuálny stav technológií poskytujú dostatočné zabezpečenie. Prijaté bezpečnostné opatrenia sú potom pravidelne aktualizované.

 

KATEGÓRIE DOTKNUTÝCH OSOB

Z pohľadu spracúvania osobných údajov ste dotknutou osobou, t. j. osobou o ktorej sú spracúvané osobné údaje, ktoré sa jej týkajú.

V prípade ak ste v postavení nášho zákazníka, resp. Záujemcu o náš tovar alebo služby.

 

SPRACÚVAME OSOBNE ÚDAJE DETI

Ochranu súkromia vašich detí považujeme za zvlášť dôležitú. Za týmto účelom vedome nezbierame žiadne osobné údaje osôb, ktorých vek nedosiahol 16 rokov. Ak máte menej ako 16 rokov, prosím nezasielajte nám akékoľvek svoje osobné údaje, vrátane vášho mena, adresy trvalého bydliska, telefónneho čísla alebo e-mailovej adresy. Žiadna osoba mladšia ako 16 rokov nie je oprávnená na webstránke uviesť svoje osobné údaje. Pokiaľ zistíme, že akýkoľvek osobný údaj, ktorý spracúvame sa týka osoby, ktorej vek nedosiahol 16 rokov a zároveň nám nebol udelený súhlas zákonného zástupcu takejto osoby, takýto osobný údaj bez omeškania vymažeme. Ak máte podozrenie, že by sme mohli spracúvať informácie od alebo o osobách mladších ako 16 rokov, prosím kontaktujte nás.

 

PRÁVA DOTKNUTÝCH OSÔB PODĽA NARIADENIA A ZÁKONA O OCHRANE OSOBNÝCH ÚDAJOV

Považujeme za dôležité, aby ste chápali, že osobné údaje ktoré spracúvame sú Vašimi údajmi a že s ich spracúvaním súvisia práva. Okrem práva odvolať súhlas so spracúvaním osobných údajov máte aj iné práva, ktoré vyplývajú z Nariadenia a Zákona o ochrane osobných údajov, konkrétne:

Právo na prístup - máte právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o Vás máme k dispozícii, ako aj na informácie o tom, ako Vaše osobné údaje používame. Vo väčšine prípadov vám budú Vaše osobné údaje poskytnuté v písomnej listinnej forme, pokiaľ nie je z Vašej strany požadované inak. Ak ste o poskytnutie týchto informácií požiadali elektronickými prostriedkami, budú Vám poskytnuté elektronicky, ak to bude technicky možné.

Právo na nápravu - prijímame primerané opatrenia, aby sme zabezpečili presnosť, úplnosť a aktuálnosť informácií, ktoré o Vás máme k dispozícii. Ak si myslíte, že údaje, ktorými disponujeme, sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, prosím, neváhajte nás požiadať, aby sme tieto informácie upravili, aktualizovali alebo doplnili.

Právo na vymazanie - za určitých okolností máte právo nás požiadať o vymazanie Vašich osobných údajov, napríklad v prípade, ak osobné údaje, ktoré sme o Vás získali, už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu spracovania alebo v prípade, ak odvoláte svoj súhlas so spracovaním. Vaše právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností. Napríklad, môžeme mať určité právne a regulačné povinnosti, čo znamená, že nebudeme môcť vašej žiadosti vyhovieť.

Právo na obmedzenie spracovania - za určitých okolností ste oprávnený nás požiadať, aby sme prestali používať Vaše osobné údaje. Ide napríklad o prípady, keď si myslíte, že osobné údaje, ktoré o vás máme, môžu byť nepresné alebo keď si myslíte, že už Vaše osobné údaje nepotrebujeme využívať.

Právo na prenosnosť údajov - za určitých okolností máte právo požiadať nás o prenos osobných údajov, ktoré ste nám poskytli, na inú tretiu stranu podľa Vášho výberu. Právo na prenosnosť sa však týka len osobných údajov, ktoré sme od Vás získali na základe súhlasu alebo na základe zmluvy, ktorej ste jednou zo zmluvných strán.

Právo  namietať - máte právo namietať voči spracovaniu údajov, ktoré je založené na našich legitímnych oprávnených záujmoch (napríklad osobné údaje spracúvame na účel bezpečnosti siete a infraštruktúry). V prípade, ak nemáme presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na spracovanie a Vy podáte námietku, nebudeme Vaše osobné údaje ďalej spracúvať. 

Práva súvisiace s automatizovaným rozhodovaním - máte právo odmietnuť automatizované rozhodovanie, vrátane profilovania, z ktorého pre Vás vyplynie právny alebo podobný významný dôsledok. Prevádzkovateľ zvyčajne nepoužíva v kontexte zamestnávania automatizované rozhodovanie alebo profilovanie.  

Právo odvolať súhlas - vo väčšine prípadov Vaše osobné údaje nespracúvame na základe Vášho súhlasu. Môže sa však stať, že v konkrétnych prípadoch o Váš súhlas požiadame. V prípadoch, kedy to urobíme, máte právo odvolať svoj súhlas s ďalším používaním Vašich osobných údajov. ( napr. Fotografia)

Právo podať sťažnosť - ak chcete podať sťažnosť na spôsob, akým sú vaše osobné údaje spracúvané, vrátane uplatnenia vyššie uvedených práv, môžete sa obrátiť (kontaktné údaje sú uvedené vyššie). Všetky vaše podnety a sťažnosti riadne preveríme.

Ak nie ste spokojný s našou odpoveďou, alebo sa domnievate, že vaše osobné údaje spracúvame nespravodlivo alebo nezákonne, môžete podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky,  https://dataprotection.gov.sk, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27;  tel. číslo: +421 /2/ 3231 3214; E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.. Budeme však radi, pokiaľ budete vaše námietky riešiť najprv s nami.

 

AKO MÁTE POSTUPOVAŤ PRI UPLATŇOVANÍ VAŠICH PRÁV

Svoje práva si uplatňujete vždy u toho, kto Vaše osobné údaje spracúva, t. j. u konkrétneho prevádzkovateľa.Ak má prevádzkovateľ zodpovednú osobu, môžete Vašu žiadosť adresovať aj tejto osobe. Žiadosť môže byť ústna, písomná, elektronická prípadne podaná inými prostriedkami (všeobecné nariadenie o ochrane údajov nepredpisuje konkrétnu formu). Odporúčame využiť najmä písomnú alebo elektronickú formu.

Pripravte si identifikačné údaje ako napr. číslo zmluvy, Vaše ID u prevádzkovateľa, používateľské meno alebo heslo a pod. teda identifikátor, na základe ktorého Vás prevádzkovateľ bude schopný vo svojom prostredí identifikovať a poskytnúť Vám tak údaje, ktorá sa Vás týkajú.

Na Vašu žiadosť odpovieme bezplatne v lehote do 30 dní. V prípade zložitosti alebo veľkého počtu žiadostí sme oprávnení túto lehotu predĺžiť o ďalších 60 dní. Pokiaľ k tomu dôjde, budeme Vás o tom ako aj o dôvodoch informovať. V prípade opakovanej žiadosti sme oprávnení účtovať si primeraný administratívny poplatok na pokrytie nákladov spojených s poskytnutím tejto služby.

Právo dotknutej osoby namietať voči automatizovan6mu rozhodovaniu nie je možne uplatniť', pretože popisovaná činnosť' spracovania neobsahuje automatizovane rozhodovanie.

Právo dotknutej osoby požadovať od prevádzkovateľa informáciu, z akého zdroja pochádzajú osobné údaje, je bezpredmetné, pretože prevádzkovateľ spracúva osobné údaje získané od dotknutej osoby.

 

ZÁVER

Ak máte otázky k ochrane osobných údajov, môžete sa kedykoľvek obrátiť prostredníctvom e-mailu, alebo poštou na sídle prevádzkovateľa. V prípade, že si u nás uplatňujete niektoré z práv dotknutej osoby podľa právnych predpisov upravujúcich ochranu osobných údajov a z vašej žiadosti nie je možné overiť totožnosť žiadateľa alebo v prípade, že máme oprávnené pochybnosti v súvislosti s totožnosťou osoby, ktorá podáva žiadosť, vyhradzujeme si právo túto osobu požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie totožnosti osoby uplatňujúcej túto žiadosť.

 

 

V Banskej Bystrici, dňa 01.11.2023

 

Kontaktujte nás

SPAEZ plus spol. s r.o.
Zvolenská cesta 2612/24
974 05 Banská Bystrica

    • IČO: 36634204
    • DIČ: 2021939161
    • IČ DPH: SK 2021939161

Tel.č.: 0911 806 614
E-mail: spaezplus@spaezplus.sk